Ekonomi

Bakan Karaismailoğlu, MTOSB otoyol bağlantı kavşağının açılışında konuştu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2053 yılına kadar Türkiye’de 8 bin 325 kilometre otoyol uzunluğuna ve 38 bin 60 kilometre bölünmüş yola ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

Karaismailoğlu, Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi (MTOSB) Başkanı Sabri Tekli’yi ziyaret ederek Tekli ve yönetimi ile görüştü.

Bölgedeki çalışmalar hakkında bilgi alan Karaismailoğlu, daha sonra Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu ile MTOSB ortasındaki bağlantı yolu kavşağının açılış törenine katıldı.

Karaismailoğlu burada yaptığı konuşmada, birlik, kardeşlik ve hoşgörünün merkezi olan Mersin’in her geçen gün geliştiğini, cazibesini artırdığını ve yeni istihdam olanaklarına ev sahipliği yaptığını belirtti.

Karaismailoğlu, yapımı devam eden Akkuyu Nükleer Santrali, genişletilen Mersin Uluslararası Limanı, üretimi hızla devam eden Çukurova Bölgesel Havalimanı ve Akdeniz ile Mersin’in ülkenin en beğenilen ulaşım, enerji ve ticaret merkezlerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini bildirdi. Sahil Yolu projesi. Şehrin ulaşım ihtiyacını karşılamak ve şehri geleceğe hazırlamak için çok güçlü bir ulaşım ağı kurduklarını anlattı.

Gelişmiş bir medeniyetin ve güçlü bir ülkenin en değerli göstergelerinden birinin ulaşım ağı ve altyapısı olduğunu anlatan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Bütünsel gelişmeyi ön planda tutan ve Türkiye’nin 81 ilinin altyapı ihtiyacını karşılayacak yatırımları gerçekleştiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bugüne kadar ülkemizin ulaşım ve haberleşme yatırımlarına 1 trilyon 653 milyar liradan fazla yatırım yaptık. 2002 yılında sadece 6.100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğumuz yaklaşık 29.000 kilometreye ulaştı.Ülke genelinde toplam 29.000 kilometre bölünmüş yol sayesinde, emisyonlarını 5 milyon azaltarak her yıl otoyollardan elde ettiğimiz tasarruf yaklaşık 55 milyar Türk lirasına ulaştı. ton çevre dostu yeni nesil taşımacılığı teşvik ettik ve destekledik.”

2053 yılına kadar karayolu uzunluğu hedefi 8 bin 325 kilometre

Karaismailoğlu, 2003-2021 döneminde 8 milyon olan araç sayısının 26 milyona çıktığını, altyapı geliştirme çalışmaları sayesinde can kaybını yüzde 80 oranında azalttıklarını bildirdi.

Karaismailoğlu, güvenli ulaşım altyapıları ve ölümlü kazalardaki azalma sayesinde yılda ortalama 13 bin 100 vatandaşın hayatını kurtardıklarını belirtti. 1.325 kilometreye, bölünmüş yol uzunluğumuz da 38,60 kilometreye ulaşacak.” dedi.

Karaismailoğlu, Mersin’in yatırımlardan hak ettiği payı aldığını ve almaya devam edeceğini vurguladı.

Akdeniz Sahil Yolu

Karaismailoğlu, Mersin’in ulaşım ve haberleşme altyapısına 2003 yılından bu yana toplam 23 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek, kente kazandırılan hizmetlerle ilgili şöyle konuştu:

“Tamamlandığında Akdeniz kıyılarının meşakkatli yolculuklarını tarihe gömecek olan Akdeniz Sahil Yolu çalışmalarımız bu projelerin en değerlilerinden biridir. 37 bin 914 metre uzunluğunda 17 adet 5 bin 134 metre uzunluğunda duble köprü, 398 metre uzunluğunda 8 adet köprü ve 3 farklı seviyeli kavşak yer alıyor.Proje kapsamında 196,5 kilometre bölünmüş yolu tamamladık. 398 metre uzunluğunda 8 köprü, 12 bin 853 metre uzunluğunda 15 tünel, 1295 metre uzunluğunda 5 viyadük ve 694 metre uzunluğunda 2 farklı kottan oluşan kavşak yapıyoruz.”

“Kesintisiz ve konforlu ulaşım sağlandı”

Açtıkları MTOSB otoyol bağlantısının da kent için çok önemli olduğunu anlatan Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

“Tamamladığımız Mersin-Tarsus karayolu kavşağı – Mersin OSB bağlantı kavşağı ile karayolundan Mersin 1. Organize Sanayi Bölgesi’ne ulaşım 12 kilometre, 2. organize sanayi bölgesine 15 kilometre kısaldı. Kesintisiz ve konforlu ulaşım ilgili güzergâh üzerinde kurulmuştur.Proje kapsamında yapılan kontakt Kavşağın ana gövde uzunluğu 1 km olup, kavşak uzunluğu 3 km’dir.Ayrıca toplam uzunluğu 431 metre olan 3 adet alt geçit yapılmıştır. Tamamlanan bu temas sayesinde zamandan 39 milyon lira, fuel oilden 33 milyon lira olmak üzere yılda toplam 72 milyon lira tasarruf edilecek.Karbon salınımı da 6 bin 527 ton azalacak. 9,5 kilometre uzunluğundaki ikinci kısımda ise yapım çalışmaları devam ediyor.Devlet yolunun ortasında standartı yüksek bir yol ağı kurulacak. • D-400’den günde ortalama 24.230 araç geçmektedir. Devlet yolundaki trafik yükü azaltılacak ve karayolu verimli kullanılacaktır. Ayrıca bölge ticaretin, tarımsal faaliyetlerin ve özellikle turizm imkanlarının artmasına katkı sağlayacaktır.

Hızlı tren ve Çukurova Bölgesel Havalimanı projeleri

Mersin’den Gaziantep’e uzanan hızlı tren sınırında çalışmaların hızla devam ettiğini vurgulayan Karaismailoğlu, 312,5 kilometre uzunluğunda 2024 yılı sonunda tamamlanması planlanan projenin Türkiye’ye seyahat süresini kısaltacağını bildirdi. Mersin-Adana ve Gaziantep ortası 2 saat 15 dakika.

Karaismailoğlu, hizmete girdiğinde bölgenin hava ulaşım ihtiyacını karşılayacak olan Çukurova Bölge Havalimanı’nda çalışmaların başarıyla sürdüğünü belirterek, projenin tüm altyapı çalışmalarının tamamlanarak yüzde 73 ilerleme kaydedildiğini bildirdi. üst yapı yapımında.

Karaismailoğlu şunları söyledi:

“Mersin, genişleyen ve gelişen karayolu ağı, büyüyen limanı, Bölgesel Çukurova Havalimanı ve yükselen nükleer santrali ile ülkemizin en beğenilen ulaşım, elektrik ve ticaret merkezlerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Bu durum sadece Mersin’de değil. Bakanlık olarak ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonumuzu benimseyerek ülkemizin 81 ilinde yarının ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak adımları atmaya devam ediyoruz. dostumuzla birlikte yarının ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak yatırımları birer birer inşa ediyor, vatandaşlarımızın ekonomik canlılığına katkı sağlayacak yollar, köprüler, limanlar, tüneller inşa ederek güzel vatanımızın kalkınmasına destek oluyoruz. istihdam yaratacak, şirketleşecek, ekonomik canlılığa katkı sağlayacak.Bakanlık olarak Türkiye’nin kalkınması ve refahı için çok şey yapıyoruz.Bunu güçlü bir kaldıraç olarak görüyoruz.Birlikte çalışmaya devam edeceğiz. bugüne kadar olduğu gibi milletimizden aldığımız güçle ülkemizi lider konuma getirmek için hep birlikte imrenilecek projelere imza atmaya devam edeceğiz.”

Törende Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan, Eski Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, AK Parti Mersin Milletvekili Ali Cumhur Taşkın ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu birer konuşma yaptı.

Konuşmaların ardından iletişim yolu kavşağının açılış kurdelesini kesen Karaismailoğlu ve beraberindekiler, heyet ile hatıra fotoğrafı çektirdi.

Açılış törenine AK Parti Mersin Milletvekilleri Hacı Özkan ve Zeynep Gül Yılmaz, Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ve diğer ilgililer katıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu